1&2 sep 2012: _33 jaar!!

Contact/Route

Reglementen

september 2012

De ICF Grachtentochten waren dit jaar weer een groot succes. Dankzij al onze gasten en medewerkers kunnen wij terugkijken naar een zeer geslaagde editie van ons ICF Weekend. Dank jullie allemaal!

Voor alle medewerkers is zaterdag de 15e onze medewerkersavond. Jullie zijn uitgenodigd!!

Op de volgende facebooksite https://www.facebook.com/NajarWorld/photos. zijn zeer veel foto's te vinden van afgelopen weekend.

Attentie: Andere aanrijroute zie Contact / Route

Achtung: Strassenbau Arbeiten, bitte lesen bei Contact/Route

Uitnodiging september 2012 / Einladung September 2012

Let op: sinds 2010 voor het eerst met voorinschrijving *** Achtung: voranmeldung ist jetzt erforderlich *** Attention: pré-inscription est nécessaire cette année *** Please note: preregistration is required this year.

Wij verheugen ons op uw komst - Wir Freuen uns auf Ihr Besuch

1 en 2 september 2012

Door allerlei oorzaken (Bouwwerkzaamheden bij ons terrein, verkleining van ons kampeerterrein, betaald parkeren, vergunningen, e.d.) moeten wij het maximaal aantal deelnemers helaas begrenzen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om zonder aanmelding naar ons toe te komen. Vooraanmelding is noodzakelijk.

Aanmelden gaat via onze mail: info@kanoverenigingsloterplas.nl

of via onze post: Christoffel Plantijngracht 1, 1065 DA Amsterdam

Bij aanmelding svp vermelden met hoeveel mensen, tenten, caravans e.d. je wenst te komen. (ook vermelden naam en contactadres en verenigingsnaam).

Zonder vooraanmelding is deelname niet mogelijk.

LET OP: Ons kampeerveld is VOL voor de tocht van 2012!

Rond Amsterdam zijn een aantal campings, wij geven u graag informatie, maar zijn hiervoor geen tussenpersoon.

Deelnemers die komen varen, maar niet bij ons kamperen zijn natuurlijk altijd van harte welkom! Meld u zich svp via onze E-mail !!

Het programma van ons ICF Toerweekend:

• Dagtocht zaterdag: 9.30 uur, 30 km zelfstandig door Amsterdam
  • Avondtocht zaterdag: 19.30 uur, 21 km in groepen door Amsterdam
  • Dagtocht zondag: start 9.30 uur, 30 km zelfstandig of onder begeleiding door Amsterdam

________________________________________________

Welkom:

Voorinschrijving noodzakelijk

Dit jaar is voorinschrijving noodzakelijk. Dat komt omdat er helaas minder mensen mee kunnen doen: er zijn bouwwerkzaamheden op het watersporteiland geweest en ons parkeer en kampeerterrein is verkleind.

Meld je dus snel aan op info@kanoverenigingsloterplas.nl. (vol = vol)

Kamperen: vanaf vrijdagmiddag 31 augustus

Vanaf vrijdagmiddag (niet eerder) ben je welkom met je tent of caravan. Onze vrijwilligers van terreinbeheer wijzen je eventueel een plek aan; caravans, campers, kampeerbusjes e.d. vinden een plekje bij onze buren van Watersportvereniging Sloterplas. (hiervoor wordt een toeslag gerekend)

De kampeerplaats is niet groot, dus zet de tenten dicht bij elkaar. Vanwege de beperkte ruimte zijn grote tafels, extra luifels en andere dingen die veel plek innemen niet toegestaan. Onderaan deze pagina staan links naar kampeerplaatsen in de buurt van Amsterdam.

Informatiecaravan

Bij de informatiecaravan op ons terrein vind je:

• info over in welke groep je bent ingedeeld
  • informatie over de ICF-dagtochten en de ICF-avondtocht
  • informatie over openbaar vervoer in Amsterdam
  • toeristische informatie over Amsterdam

Ook kun je je vaarboekje hier laten afstempelen.

Dagtocht zaterdag: 9.30 uur, 30 km zelfstandig door Amsterdam

Onze dagtocht, die voorgaande jaren alleen op de zondag werd gevaren, is nu ook te varen op zaterdag. Vanaf 09:30 uur starten we vanaf onze steiger. Lengte: circa 30 km. Geniet van de rust op het water in de normaal zo drukke Amsterdamse binnenstad. U vaart deze tocht aan de hand van een duidelijke kaart en routebeschrijving. Liever te voet de stad verkennen? Bij de informatiecaravan vind je meer info over de stad en het openbaar vervoer.

De dagtocht is misschien wel de mooiste manier om Amsterdam te bekijken. Over het algemeen is het rustig op het water, terwijl op de kant, op straten, bruggen en pleinen het drukke Amsterdamse leven voortgaat. Vanuit de rondvaartschepen wordt je bekeken en gefotografeerd , terwijl je vanaf het water het beste zicht hebt op de monumentale stad. De Amsterdamse Grachten staan sinds 2010 op de UNESCO Wereld Erfgoedlijst!

Avondtocht zaterdag: vanaf 19.15 uur, 21 km in groepen door Amsterdam

De befaamde avondtocht start zaterdagavond. We varen dit maal in groepen: vanaf 19:15 uur vertrekt er elk kwartier een groep boten onder begeleiding van KVS-leden. In de informatiecaravan hoor je vooraf in welke groep je bent ingedeeld en hoe laat je start. Deze tocht is alleen geschikt voor geoefende vaarders; neem de veiligheidsvoorschriften in acht. Een groot deel van de tocht voert als vanouds door de verlichte binnenstad. Er wordt twee keer overgedragen. Er is geen rustpauze ingelast, we varen in één keer door. Wel wordt een aantal keren tijdens de vaart de vaargroep bijéén gehaald.

Onderweg op eigen gelegenheid uitstappen of van de route afwijken is niet toegestaan. Wij wijzen u er op dat deze tocht niet geschikt is voor beginners. Uit het oogpunt van veiligheid worden ongeoefende vaarders door ons bij het eerste overdraagpunt teruggestuurd.

BELANGRIJK:

Veiligheidsvoorschriften en regels avondtocht • Iedere boot dient voorzien te zijn van een 360 graden rondschijnend WIT toplicht. De organisatie zal hierop toezien en kan mensen die zich hier niet aan houden uitsluiten van deelname. Ook de waterpolitie en havendiensten van Amsterdam zullen onderweg controleren. • Het gebruik van alcohol is niet toegestaan. • Muziekinstallaties op het water zijn ook niet toegestaan.

Na de avondtocht is de bar op het KVS-terrein geopend en is er gelegenheid om te barbecuen. Zelfbediening dus: neem zelf eten mee voor op de barbecue.

Avondtocht 2008 Kooijfoto: Burckhard Pfennig

Lengte: circa 30 km. Geniet van de rust op het water in de normaal zo drukke Amsterdamse binnenstad. U vaart deze tocht naar wens individueel aan de hand van een duidelijke kaart en routebeschrijving of in een groepje onder leiding van KVS-leden. Onderweg is er gelegenheid te stoppen en bijvoorbeeld een terrasje te pakken. Dat kan slechts op enkele plaatsen in de stad; KVS'ers weten mogelijke uitstapplekken. Ook voor deze tocht geldt: onderweg twee keer overdragen.

Algemeen

Eten en drinken: De clubkantine is het hele weekend geopend. Daar is frisdrank, bier, wijn, koffie, thee, chips en snoepgoed te verkrijgen. Zaterdagavond staan voor en na de tocht barbecues op het terrein waar u gebruik van kunt maken. Het eten (vlees, vis etc.) dient u zelf mee te nemen.

Het Weer

Bij extreme weersomstandigheden zoals onweer, storm, etc. worden de tochten niet gestart. Restitutie van deelnamekosten is niet mogelijk.

Inschrijven

Inschrijven is noodzakelijk. U meldt zich aan door een e-mail te sturen waarin u het aantal deelnemers vermeldt van uw groep of vereniging. Vermeldt ook met hoeveel tenten/caravans/campers u komt.

Onze I.C.F. Grachtentochten zijn toegankelijk voor geoefende kanoërs, aangesloten bij een kanovereniging, gewest of verbond.

Kosten

De kosten per deelnemer is € 10 per persoon plus € 2 per persoon per nacht voor de kampeerders. Campers en Caravans die op het terrein van onze buren moeten staan, betalen € 9 extra per nacht.

Let op: met ingang van 2010 is geheel Amsterdam West betaald parkeergebied. (€1,40 p/u 09-19 uur / ma t/m za / dagkaart €8,40)

Tot ziens bij Kanovereniging Sloterplas voor de 33 Internationale I.C.F. Grachtentochten 2012

1-2 september 2012

informatie: info@kanoverenigingsloterplas.nl

De routebeschrijving naar onze club vindt u hier.

__________________________________________________________

Klik HIER voor meer foto's van onze I.C.F. Grachtentochten

Waterton heeft een mooie beschrijving en foto's van onze tochten! : Waterton

Hier foto's van de 2008 Grachtentochten

Adres: Christoffel Plantijngracht 1
1065 DA AMSTERDAM

rondschijnend wit licht verplicht! :-)

_________________________________________________________

Kampeerplekken in de buurt van Amsterdam:

Zeltplätze in die Nähe von Amsterdam:

11km: Amsterdamse Bos: www.campingamsterdamsebos.nl

18 km: Vliegenbos: www.vliegenbos.com/nl/Camping-VliegenBos-Amsterdam/

30 km: Camping Uitdam: http://www.campinguitdam.nl/

12 km: Camping Spaarnwoude: http://www.parcspaarnwoude.nl/7/kamperen/

mist u informatie: mail ons!

Filmpje: wachten voor de start van de avondtocht / warten bis zum start der Abendfahrt

ons mail adres:

info@kanoverenigingsloterplas.nl

Leden van Kanovereniging Sloterplas die betrokken zijn

bij de organisatie van de ICF Grachtentochten :

Kijk op de NIEUWSPAGINA voor meer info over de organisatieteams.

Eine Deutsche Fahrtbeschreibung der 25. ICF Grachtenfahrten 2004

Die ICF Grachtenfahrten waren dieses Jahr wieder sehr Erfolgreich. Wir danken alle unsere Gäste und unsere viele Mitarbeiter . Wir schauen zurück mit viel Freude auf dieses schönes Wochenende. Alle Mitarbeiter sind auf eine Spezielle Abend eingeladen am 15. September.

Bitte Schauen Sie sich die Bilder an in Facebook https://www.facebook.com/NajarWorld/photos.

DEUTSCH:

EINLADUNG:

Jedes Jahr im September organisiert der Kanuververein Sloterplas die Internationale I.C.F. Grachtentochten. Dieses Jahr schon zum 33. Mal. 1. und 2. september 2012

Wichtig: Die 33. Internationale I.C.F. Grachtentour 2012 ist anders als in den vergangenen Jahren. Durch verschiedenen Ursachen (Baumassnahmen bei unserem Grundstück, Verkleinerung des Campingplatzes, bezahltes Parken u.s.w.) müssen wir leider die maximale Anzahl der Teilnehmer siet 2010 begrenzen. Dadurch ist es nicht möglich ohne Anmeldung zu kommen. Eine Voranmeldung ist notwendig.

Die Anmeldung ist möglich via E-mail: info@kanoverenigingsloterplas.nl

Per Post an: Kanovereniging Sloterplas, Christoffel Plantijngracht 1, 1065 DA Amsterdam .

Bitte melden Sie sich mit Ihrem Namen und Anschrift, Anzahl Personen, Zelten, Wohnwagen, usw. an. Ohne Voranmeldung können wir keinen Zeltplatz garantieren. Es besteht auch die Möglichkeit auf einen Campingplatz in der Nähe von Amsterdam auszuweichen. Wir informieren Sie gerne, können aber nicht vermitteln.Ohne Voranmeldung ist Teilname nicht möglich.

ACHTUNG:

UNSER PROGRAMM AM WOCHENENDE

Tagestour am Samstag, Start 9.30 Uhr, 30 km ohne Begleitung durch Amsterdam

Abendtour am Samstag, Start 19.30 Uhr, 21 km in Gruppen durch das beleuchtete Amsterdam

Tagestour am Sonntag, Start 9.30 Uhr, 30 km mit oder ohne Begleitung durch Amsterdam

WILLKOMMEN

Voranmeldung erforderlich

Dieses Jahr ist eine Voranmeldung erforderlich. Aufgrund von Bauarbeiten auf dem Wassersport-Eiland ist der Platz für Autos und Zelte beschränkt. Melden Sie sich also schnell an info@kanoverenigingsloterplas.nl (voll = voll) Unten finden Sie info uber Zeltplätze in die Nähe von Amsterdam

Campen ab Freitagmittag 31. August

Ab Freitagmittag (nicht früher!) sind Sie zum Campen mit Zelt oder Campingwagen auf unserem Gelände willkommen. Campingwagen werden auf einem separaten Gelände aufgestellt. (Bei unseren Nachbarn, dem Wassersportverein Sloterplas). Der Campingplatz ist nicht groß, darum müssen die Zelte gut und dicht zusammen aufgestellt werden. Partyzelte, große Tische, extra Tarps oder Vorzelte und andere Dinge, die viel Platz einnehmen, sind auf unserem Gelände nicht gestattet!

Informations-Campingwagen

Am Informations-Campingwagen auf unserem Gelände bekommen Sie folgende Informationen:

• Info über die Gruppeneinteilung für die Abendtour

• Informationen über die ICF-Tagestouren und die ICF-Abendtour selbst

• Info über die öffentlichen Verkehrsmittel in Amsterdam

• Infos über Sehenswürdigkeiten in Amsterdam

Hier können Sie auch Ihr Fahrtenbuch abstempeln lassen.

Tagestour Samstag Start 9.30 Uhr, ohne Begleitung durch die Innenstadt Amsterdams

Unsere Tagestour, die in den vergangenen Jahren nur am Sonntag gefahren werden konnte, kann jetzt auch am Samstag gefahren werden. Ab 9.30 Uhr Start von unserem Steg. Länge der Tour ca. 30 km. Genieße die Ruhe auf dem Wasser in der normalerweise so geschäftigen Amsterdamer Innenstadt. Sie fahren die Tour mit Hilfe einer deutlichen Karte und Routenbeschreibung. Für Gäste die vorziehen die Innenstadt zu Fuß zu besuchen sind Informationen über den öffentliche Nahverkehr an unseren Info-Wohnwagen erhältlich.

Abendtour Samstag Start 19.15 Uhr, 21 km in Gruppen durch die Innenstadt Amsterdams

Unsere weithin bekannte Abendtour startet Samstagabend.. Eine Tour von ca. 21 km die teilweise durch die beleuchtete Innenstadt Amsterdams führt. Diese Tour wird in diesem Jahr in mehren Gruppen unter Begleitung von Mitgliedern unseres Kanuvereins. Ab 19.15 starten die Gruppen im Abstand von 15 Minuten. Die Gruppeneinteilung wird bei der Einschreibung bekannt gegeben. Es wird zweimal umgetragen und es ist keine weitere Ausstiegsmöglichkeit während der Tour vorgesehen. Unterwegs auf eigener Veranlassung auszusteigen oder von der Route abzuweichen ist nicht erlaubt. Allerdings wird es einige kurze Stopps geben um die jeweiligen Gruppen beieinander zu halten. Wir weisen Sie darauf hin, dass diese Tour NICHT für Anfänger oder ungeübte Kanuten geeignet ist! Personen, die bei der Übertragestelle einen ungeübten Eindruck machen, dürfen die Tour nicht fortsetzen.

WICHTIG

Wichtige Sicherheitsvorschriften: Jedes Boot muss mit einem 360° rundum scheinenden WEIßEN Toplicht versehen sein. Die Organisation wird dies kontrollieren und kann Personen, die sich nicht an diese Vorschrift halten, von der Teilnahme ausschließen. Auch die Wasserschutzpolizei und der Amsterdamer Hafendienst werden unterwegs die Beleuchtung kontrollieren. Selbstverständlich ist Alkohol und laute Musik auf dem Wasser auch nicht erlaubt!

Nach der Abendtour sind unsere Bar und die Grills noch lange geöffnet. Nehmen Sie hierfür Ihre eigene Grillwaren und Speisen mit.

Tagestour Sonntag Start 9.30 Uhr, mit oder ohne Begleitung durch die Innenstadt Amsterdams

Länge der Tour ca. 30 km. Genieße die Ruhe auf dem Wasser in der normalerweise so geschäftigen Amsterdamer Innenstadt. Sie fahren diese Tour nach Wunsch unter Leitung von unseren Vereinsmitgliedern oder individuell mit Hilfe einer deutlichen Karte und Routenbeschreibung. Unterwegs besteht die Gelegenheit nur an einigen Stellen auszusteigen und auf einer Terrasse Kaffee oder Kühles zu trinken. Unsere Mitglieder kennen mögliche Anlegestellen. Auch bei dieser Fahrt gilt: Unterwegs 2 Mal umtragen.

ALLGEMEIN

Essen und Trinken: Das ganze Wochenende ist die Bar unseres Verein natürlich geöffnet. Am Samstag vor und nach der Tour stehen Grills bereit, wo Sie selbst ihr mitgebrachtes Fleisch, Fisch etc. brutzeln können.

WETTER

Bei extremen Wetter , sowie Gewitter und Sturm wird die Fahrt nicht gestartet! Rückgabe von Startgeld und übernachtungsgeld ist nicht möglich.

VORANMELDUNG

Voranmeldung ist erforderlich. Sie melden sich an via e-mail oder per Post, Bitte vermelden Sie auch Anzahl Personen Ihrer Gruppe oder Ihres Vereins, Zelte, Caravans etc.. Die Teilnahme an den ICF-Grachtenfahrten ist nur möglich für Kanuten, die einem Kanuverein oder Verband angehören und geübte Fahrer sind.

KOSTEN

Die Kosten betragen € 10 pro Person plus € 2 pro Nacht zelten. Campingwagen oder Caravans, die auf dem Gelände unserer Nachbarn stehen müssen, bezahlen € 9 extra pro Nacht. Aufgepasst, seit Anfang 2010 müssen in ganz Amsterdam West Parkgebühren bezahlt werden.

(€1,40 pro stunde - €8,40 tageskarte - Montag bis Sammstag von 09-19 Uhr.)

Bis bald beim Kanuverein Sloterplas zur 33. Internationalen I.C.F. Grachtentochten 2012

info: info@kanoverenigingsloterplas.nl

Die Anfahrtbeschreibung zu unser Verein finden Sie hier.

info: info@kanoverenigingsloterplas.nl

HIER finden Sie Bilder von unsere I.C.F. Grachtenfahrten.

HIER bilder der 2008 I.C.F. Grachtenfahrten